dinsdag 24 september 2013

Boys & Babyroom



Hallo allemaal!
Het is drukker dan ik dacht met 3 kids! Ik kom gewoon niet aan bloggen toe en helaas ook niet aan het opknappen van spulletjes.
Van de zomer is ons mooie meisje geboren en ik had jullie nog foto's van haar kamertje belooft en ook een kinderkamer hebben jullie te goed.
Laat ik beginnen met de kamer van onze middelste stoere boy.

Het bed en de kast van de oudste zijn blijven staan.
Deze zijn zelfgemaakt van oude steigerplanken die ze vroeger hebben gebruikt bij de bouw van het ouderlijk huis van mijn man.

Helaas is dit hout op en is het bureau en het bijzettafeltje gemaakt van nieuw steigerhout.
Zelf heb ik geprobeerd het te verouderen, is wel aardig gelukt dacht ik!
Ook de steigerbuizen komen bij mijn schoonvader vandaan, alleen de koppelstukken zijn nieuw.
Mijn trots is toch wel het gave canvasdoek die ik zelf heb gemaakt van spijkerbroeken.

Het doek heb ik in een zinklook geschilderd.
Het krukje heeft een gehaakt hoesje gekregen.
Cool toch!
Aan de zijkant van de kast nog een memobord van spijkerstof en een poef van een oude weckketel.
 
 
Een oude landkaart blijft ook leuk op een jongenskamer.
Een zeer geslaagde combinatie van spijkerstof, steigerhout en ijzer!
Lekker stoer! 


En dan de kamer van ons kleine meisje die is natuurlijk roze geworden. Nou ben ik niet zo van de felle kleuren, dus heb ik gekozen voor een meer oud roze kleur op de muur.
De meubeltjes hadden we nog, alleen was alles donkerbruin. Je begrijpt...hier is de witkwast overheen gegaan! Veel mooier dus! 

Het kapstokje boven de commode heeft mijn mannetje gemaakt van steigerhout wat nog over was. Op de plank staan schoenendoosjes beplakt met behang. En in het fotolijstje een plaatje van Sarah Kay. Je ziet Sarah Kay ook terug in het blik op de kast en op het kussentje. Heerlijk een beetje nostalgie uit mijn eigen kindertijd!      
De stoel stond eigenlijk in de woonkamer maar moest plaats maken voor de box. En de kroonluchter had ik op MP te koop staan, tot ik ineens bedacht dat hij hier ook wel mooi zou hangen!

Nou, tis een lange blog geworden!
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren...

Groetjes Joanike



 






5 opmerkingen:

  1. Mooi Jootje! En dat opknappen komt vanzelf wel weer op gang. Eerst lekker genieten van jullie mooie gezin.
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Jo, wat is alles mooi geworden zeg!! Binnenkort komen we het in het echt bewonderen! Kus van je nichie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi Jootje!!! Tot maandag X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er allemaal prachtig uit hoor bij je en ik kan me voorstellen dat je nu even iets anders aan je hoofd hebt dan bloggen met zo'n kleine pop. Geniet daar eerst maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Daar maak je me heel blij mee!
Groetjes Joanike

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.